Thursday 13 April 2017

Pengalaman Kemalangan Motosikal

Assalamualaikum..

Disini ha akan ceritakan serba sedikit tentang accident 30/4/2017.. sehari selepas hari jadi ha..

29/3/2017
Ha ada presentation untuk 3MT yang IPSIS anjurkan.. 2 hari sebelum tu ha ada order brownies untuk celebrate hari jadi sendiri. Disebabkan ha duk jauh diperantauan, jadi nak la ada sambutan. Brownies tu supposely ha buat alamat rumah kawan ha, iqram.. Jadi disebabkan tak nak menyusahkan dia, ha pun call pos laju untuk buat penghantaran di pejabat pos shah alam.

Lepas settle present, ha solat dan rehat di masjid uitm.. Sangat frust time present sebab ada tecnical problem menyebabkan semua yang ha hafal hilang. Ha BLANK!! Lepas solat Zohor untuk pohon petunjuk Allah, ha terlelap sekejap. Dalam pukul 4.15 petang, ha tersedar dan ha terus bersiap untuk pergi ambil bownies. Dalam hati ha berkata " Eh, dah nak dekat asar dah ni, nak tunggu or solat kat rumah je? Last sekali ha decide nk solat kat rumah lepas ambil brownies. Semasa on the way nak naik motosikal tu, ha dah nampak nak hujan, tapi ha gigih jugak pergi pejabat pos. Hujan tetiba lebat sangat, sampai kuyup baju kurung ha pakai. Sampai je kat pejabat pos shah alam seksyen 14 tu, ha tunggu samapai hujan reda. Dalam pukul 5.30ptg hujan reda sedikit, ha pergi masuk di kaunter ambil barang. Malangnya bungkusan ha xde!! Diorang hantar kat pejabat pos seksyen 21. Disebabkan FRUST, xde brownies, ha pergi KFC untuk celebrate jugak even sorang-sorang pun. Sampai KFC Seksyen 2, ha nak turun motosikal, tapi tak boleh sebab tersgkut kain baju kurung, Ha tak leh handle moto, dan moto terjatu. Cermin moto tercabut. Dengan sedih ha melanggah masuk KFC. Ha order snck plate dan makan dengan baju yang lencun. Ada beberapa orang kat dalam KFC tengok ha dengan pandangan yang pelik. Ha pun makan la KFC sambil tunggu hujan reda. Dalam pukul 6.30petang ha bertolak balik rumah.
Magrib tu ha menangis teresak2.. mengenangkan nasib badan. Selepas ha cerita semua kejadian pada kak cuyob, dia cakap nak belanja PELPERO ko ha.. ha sangat2 happy bila ada orang nak belanja. Ha order set rm 16.50 dan air limau. Malam tu ha balik dengan hati yang riang sambl berceritakan tentang kes MLM yang ha hampir tertipu dalam 5 bulan yang lepas.

30/3/2017 (Hari kejadian)
Ha bangun tidur dalam pukul 9pagi dan bersiap2 untuk ke Fakulti. Sebelum tu ha ada mesej zati tentang 3MT yang dia tak dapat join. Lepas tu ha solat Dhuha. Sebelum tu ha rasa sangat2 malas nak gi Fac hari tu.. xtahu kenapa. Tapi like usual i am pushing myself. Dalam kepala planning nak naik highway sebab jalan yang ha biasa lalu itu jauh. So nak buat shortcut la.. Bila naik je highway tu tetiba ha xingat jalan.. pastu dalam 20km tu ha ada nampak ada lorong keluar highway daripada motosikal. Ha pun belok selepas bagi signal. Tetiba ada motosika langgar belakang. Ha terjatuh. Lepas jatuh tu, ha terus bangun dan chek laptop ha dan motosikal ha. leas tu ha cari orang yang langgar ha, dia tercampak masuk longgang.

No comments:

Post a Comment